Overzicht opleiding

 

  
 
Duur van de opleiding
Aantal lessen per week
Aantal uur per les
Lesdagen

Dagopleiding

Duur van de opleiding : 6 maanden
Aantal lessen per week : 5 lessen per week
Aantal uur per les : Elke les duurt 3 uur
Lesdagen: Maandag t/m Woensdag van 10.00 uur tot 13.00 uur en/of van 14.00 uur tot 17.00 uur.

Avondopleiding

Duur van de opleiding : 12 maanden
Aantal lessen per week : 2 lessen per week
Aantal uur per les : Elke les duurt 3 uur
Lesdagen: Maandag- en Woensdagavond van 19.00 uur tot 22.00 uur.
 

Overzicht programma Hotel & Hospitality

Front-Office Operations
In dit vak maak je kennis met de verschillende afdelingen van een verblijfsaccommodatie zoals een hotelorganisatie en hun onderlinge samenhang (front-desk operations, receptiewerkzaamheden, check in/out, rooms-division etc.) en krijg je een inleiding in hospitality.

Sociale Hygiëne en Bedrijfsethiek
Je gaat op voor het officiële SVH-examen Sociale Hygiëne dat bestaat uit de volgende onderwerpen: segmentatie van de horecamarkt, inrichtingseisen, gastvrijheid, veiligheid, sociale vaardigheden, arbeidsomstandigheden, drugs, alcohol, wapens en wettelijke regelgeving.

Engels en Duits
Van alle buitenlandse toeristen komen de meeste uit Duitsland en Groot-Brittannië. Voor het werken in front-office en reserveringsfuncties is beheersing van deze twee talen dan ook noodzakelijk.

Hotel Management System (Fidelio)
Dit hotelcomputersysteem wordt in de dagelijkse praktijk het meeste gebruikt, zodat je je directe inzetbaarheid aanzienlijk vergroot. Je krijgt training in alle facetten van dit systeem, van hoe je gasten incheckt tot en met het wijzigen van reserveringen.

Food & Beverage Operations
Als echte allrounder heb jij net even een stapje voor op je collega’s. Met een brede algemene kennis van gastronomie, menuleer, bereidingen, warenkennis en alles wat onder de afdeling Food & Beverage valt, laat jij je niet verrassen bij je volgende baan.

Guest relations and Communications
Hier leer je de verschillende typen gasten kennen, hoe communicatie werkt en hoe je met gasten omgaat. Hoe zorg je dat gasten (meer dan) tevreden weggaan na hun bezoek en nog eens terug willen komen? Hoe reageer je bij klachten?

Docenten uit het werkveld laten je kennismaken met de praktijk